Norwegian

HelleHelle Posts: 21
edited November 2012 in Norsk
Hei!

Er det nokon av oss her inne? Sjølv er eg frå midten av nynorskland (Sunnmøre), så ...nokon andre her? Nynorsk eller bokmål? Eller samisk, men det skjønar eg diverre ikkje...

Så ...NORDMENN?! 
by Helle
«1

Comments

• kfrankgokfrankgo Posts: 20
    edited November 2012
    hallo ! jeg ikke norsk.. men jeg lærer norsk bokmål :)) hva kjer? 

by kfrankgo
  • HelleHelle Posts: 21
    Oioioi, klarer du å lese nynorsk, eller er det best om jeg skriver bokmål (som nå)? Hvor lærer du norsk, og hvorfor? Det er jo kjempekult at du lærer norsk, men jeg føler liksom at det ikke er så veldig mange som gidder å gjøre det, såå...hvorfor?
    for kjaeresten min (how to say fiance..?), på Namsos. jeg liker å snakke med familien når jeg besøker., men... jeg er veldig dårlig ^^ såååå.. unnskyld for feil.. hihi. 
    (its hard learning from speakers how to properly write.. i am much more adept with annunciation..)
    Fiance would be forlovede.

Det ser ikke ut som norsken din er så dårlig da! Jeg synest du er flink!
  • larklark Posts: 83
    Heller ikke norsk... har faktisk aldri vært i Norge... men jeg snakker litt norsk.
    image
    edited November 2012
    tusen takk ! .. ja det er vanskelig, mine venner snakker bokmal or nynorsk.. mye forvirring. :>  takk uansett hihi.  er du i Nord-Norge ? 
    jeg  vil gjerne besøke oslo i noen måneder med ham..never been so north for Sami, tho!
    jeg vet jeg ikke er norsk faktisken, lol, men jeg prøver. du er nerdfighter ? :) 

by kfrankgo
    Nå er jeg kjempeoverrasket! 2/3 som hittil har postet på norsk er ikke fra Norge! Wow, jeg er imponert over dere, jeg! 

Hvor lærte du norsk, Lark? Og hvorfor?

Kfrankgo: Nei, jeg bor på Vestlandet, i nærheten av Ålesund. Hvor kommer du fra? Ja, jeg er Nerdfighter, det er vi vel alle her? Nerdfighters unite!

hi hi jeg vet, og jeg er kjempe glad finne Nerdfigher-Norsk !! jeg er fra illinois, USA. so jeg snakker American Norwenglish ;) unnskyld for falske norskemenn :P 
    hahah, nei, fortsett gjerne å være "falske" nordmenn! :D Synest det er dødskult!
  • larklark Posts: 83
    Jeg ville faktisk lære dansk (Jeg elsker København og har tenkt meg å flytte dit), men det fant ikke noe danskkurser i byen min, så det ble norsk. (Jeg var litt av et kaizers-fan for noen år siden, derfor var jeg ikke altfor trist at jeg "måtte" lære norsk isted).
    (Tell me if I don't make any sense, I've been lazy lately and, well, it's 4am)
    image

ja! Helle, hvorfor er du våken? isnt it 3/4am ? hihi

edited November 2012
    og.. du er kjempe pasient for leser dette.  :P
    by kfrankgo
    Ooouh, Kaizers er awesome da!!!

....uuuuhm...eeeh....altså....jeg burde sove nå, men ...æsj, jeg vet ikke. Jeg skulle sove, helt til jeg så linken til denne siden på twitter, også plutselig så ble klokka 4.44am ...oops?!
    lol Jeg har vært her i en time... hvordan skjedde dette?! 
    Vet ikke! Må vere ondskap, i alle fall! Nei, nå må jeg sove, jeg skal jo på jobb....
  • bruxbrux Posts: 76
    yay, norsk nerdfighters!
    jeg er faktisk fra Brasil, men var i norge som ein utveskling student i ett år :)
    (eg skrive dialekt/dårlig norsk, but i try!)
    Smile :)
  • XerislyXerisly Posts: 3
    Hei(: Jeg snakker skikkelig posh, bor i Bærum.. Men jeg kommer fra Mosjøen, Nord-Norge. Spennende med så mange utleninger som snakker norsk uten å være norske. Jeg tror aldri jeg hadde giddet å lære det^^
    "Your body is a ghost factory that takes one lifetime to produce a ghost"
  • MushirMushir Posts: 23 ✭✭
    Hei alle sammen! Er opprinnelig fra India, men har bodd i Norge så å si hele livet mitt. Bor i Trondheim, men har planer om å flytte til Oslo når jeg skal studere. Artig å se hvor mange norske nerdfighters det er her, selv når forumet er så ung. Håper å bli bedre kjent med dere etterhvert! 
  • bruxbrux Posts: 76
    Eg bodde nær Stavanger :)
    Smile :)
  • speilbildespeilbilde Posts: 28

Hei Norskfolk!  Jeg er norsk, kommer egentlig fra Nordland men jeg bor for øyeblikket i Hamar mens jeg studerer... :P

• ReminguRemingu Posts: 1
    Jeg er norsk! Bor for øyeblikket i Trondheim, men er egentlig fra Etne i Hordaland :)
    edited November 2012

by kfrankgo
  • Norge ftw! Jeg liker folk som ikke er norske som lærer seg norsk. Hvor kult er ikke det? Bergen er stedet. Kjenner få nerdfighters, da.. Så det er jo synd. 
    Look at the sky. It’s not dark and black and without character. The black is, in fact deep blue. And over there: lighter blue and blowing through the blues and blackness the winds swirling through the air and then shining, burning, bursting through: the stars! And you see how they roar their light. Everywhere we look, the complex magic of nature blazes before our eyes.”

• speilbildespeilbilde Posts: 28
    @divideremednull - Det var sånn jeg fant forumet her. . . For hver gang jeg prøvde å gå inn når John/noen tweetet linken så var forumet her nede. Ble ikke oppmerksom på at det eksisterte før noen postet om det i den gruppa. :P Så ja, alle må joine på Facebook! Det er også en planlagt Oslo-meetup i Desember en gang. :)
    edited November 2012
    not going to oslo til march and again in summer .. reunion, eh ?  :-?
    by kfrankgo
    edited November 2012
    agh, unnskyld. engelsk  ~X(
    by kfrankgo
  • SynnoveSynnove Posts: 16
    Hei!! Kommer fra Kristiansand, så ja. Jeg snakker norsk. Sikkelig kult at så mange lærer norsk uten å bo i Norge
    velkommen! :)
  • AndrineAndrine Posts: 1
    hei. Jeg kommer fra Sande i Vestfold. Jeg har en australsk utvekslingsstudent som bor hos meg nå, og jeg prøver å lære henne norsk. Det er ikke et veldig enkelt språk, men det går ganske bra. Det er kjempekult å se at folk lærer seg norsk :D
    But what if you haven't got a fairy to fix it?
    Sometimes you have to make a little bit of mischief.
    -Tim Minchin, Matilda
Sign In or Register to comment.