Norwegian

2»

Comments

• veslefrickveslefrick Posts: 1
    Hei! Er også norsk, fra Stavanger området. :)
  • josefinejosefine Posts: 2
    Hei! Jeg er også norsk, bor i Oslo. :-)
    Utrolig kult at så mange snakker norsk her! Credz til dere som ikke er norske som snakker norsk likevel, jeg er imponert!
  • HelleHelle Posts: 21
    edited November 2012
    Hei folkens!
    Nordland fylkeskommune vil legge ned skrivebua, og det er jo ikkje greit i det heile tatt.
    Skriv under på underskrivtskampanjen plz: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=4369
    by Helle
  • speilbildespeilbilde Posts: 28
    edited November 2012

^ Er overrasket over at Skrivebua fortsatt eksisterer... Trodde det nettstedet var nedlagt for lenge siden. Så ut til at min profil er slettet, men jeg husker ikke om jeg gjorde det selv eller om den bare forsvant fordi jeg ikke har vært der på sånn supermange år.

Skeptisk som jeg er tviler jeg nok desverre på at en underskriftskampanje vil hjelpe når det er økonomiske årsaker til nedleggelsen. (Men ja, jeg signerte likevel. ;) )

by speilbilde
  • GabiGabi Posts: 1
    Hei! Jeg er også fra Norge og jeg har bod noen år Brasil. :) Nå bor jeg i Oslo og studerer. Håper å bli kjent med noen awesome nerdfighter folk :P
  • NillieNillie Posts: 888 ✭✭✭
    Heisann, norske nerdfighters!
    Jeg er fra et lite sted omtrent midt i Nordland. :)
    Nillie said:
    Tjohei! Jeg er fra et lite sted omtrent midt i Nordland selv, sånn opprinnelig. 
    Nillie said:
    Kan jeg spørre hvor? Hvilken kommune? Jeg er fra Gildeskål.

Nillie said:
    Nillie said:

Fauske. Så ganske nært da, er bare Bodø mellom oss. :P

• MushirMushir Posts: 23 ✭✭

Nillie said:

Nillie said:

Fauske. Så ganske nært da, er bare Bodø mellom oss. :P

Åh, vi overnattet en natt i Fauske da vi besøkte Lofoten i sommeren. Virket som en koselig liten by! :)
  • LunaticLOVEgoodLunaticLOVEgood Posts: 76 ✭✭
    Hei!
    Jeg er ikke norsk, men jeg bodde i Norge for et par måneder for noen år siden for å lære norsk. Jeg skriver kanske ikke so gott fordi det har jeg faktiskt ikke lært. Men jeg savner Norge, det er et vakkert land!
    Sjölv er jeg Islandsk men bor nå i Canada.
  • XerislyXerisly Posts: 3
    @LunaticLOVEgood Wow, jeg syns du var ganske flink jeg!(:
    "Your body is a ghost factory that takes one lifetime to produce a ghost"
  • InsertBadPunInsertBadPun VikersundPosts: 4
    God [sett inn tid på dagen], godtfolk!

Jeg er da fra Vikersund, vestenfor Oslo, østenfor Bergen. Bra at noen har postet her, håper folk holder seg aktive, og ikke bare stikker av, som så mange forumbrukere gjør, dere vet hvem dere er *stirrer hardt på de*. Foreslår å gjøre som @divideremednull foreslo og melde dere inn i facebook gruppa :) Dere kan også gjerne komme innom ning chatten en gang (vi biter ikke hardt), der er det også noen nordmenn. Hvis dere ikke er vant til forum, så bare kast dere uti det!
  • RedCreekRedCreek Posts: 289 ✭✭✭
    edited March 2013
    Eg kommer fra ei bygd utanfor Ålesund. Kjekt å sjå at det finnes nokken NerdeKjempera i det lille landet våra.
    by RedCreek
    Greetings, Orionar!
  • HelleHelle Posts: 21
    Hei @RedCreek! Eg kjem også ganske nært Ålesund (men nok eit stykke lenger enn deg) Sunnmøringar ftw! 
    @Helle ;
    Årre! Det gjer du nok, ettersom nynorsken diverre er i ferd med å døy ut i desse trakter. 2 av x sunnmørske Nerdfighters lokalisert!
    Greetings, Orionar!
  • nawedynawedy Posts: 4
    Hei! Jeg er ikke norsk men nå jeg i Oslo. Jeg er fra Barcelona. Min norsk er ganske dårlig, jeg vil å bli bedre. 
    Jeg vil gjerne å møte noen av dere, så jeg kan møte nye mennskere og praktisiere norsk. 

I feel like this sounds rather impolite. Catches of writing in a language I don't really know! But yeah, it'd be great to get to know some Nerdfighters around here. We could organise a small get-together and go to a cafe, hiking or something like that. 
  • EllieIsNotOldYetEllieIsNotOldYet London, UKPosts: 2
    Hei hei alle sammen!

Jeg er en av de som ikke er norsk men har likevel lært det. Jeg pleide å snakke nokså bra norsk for et par år siden men jeg har nesten glemt alt jeg hadde lært. Tror at jeg trenger å øve litt!

Jeg har bodde i Stavanger og i Kristiansand (og jeg elsker begge to helt de samme). Jeg har reiste til Oslo og Trondheim også men jeg har aldri vært i Bergen. Jeg har mye lyst til å reise til Bergen!

Uff da, det er så vanskelig å prøve å huske hvordan å skrive et språk etter så mange år! 

Håper at jeg snakker ikke *så* dårlig norsk nå.

MVH,

Ellie.
  • SinaSina NorwayPosts: 7
    Elsker at det er flere 'ikke-norske' som har lært seg norsk her inne enn oss Nordmenn xD Denne jenta er fra Stavanger ^^ Jeg er litt lost her, pleide å henge på det gamle 'your pants' forumet så jeg driver enda å leter meg frem til ting :)
    Don't Panic.
  • KariklarinettKariklarinett Pentagon, NorwayPosts: 17
    Hei :)
    Eg fann SciShow i vår, og vloggen noko seinare, og buksene for omlag to månader sidan, men har ikkje vore aktiv, så her er eg :-D
    Eg er frå Sunnhordland (kvar er det?) og studerar på austlandet. Kjekt å sjå at det er fleire nordmenn, og folk som lærer/har lært seg norsk her :-D
    I believe in dragons, good men and other fantasy creatures.

• LutefishLutefish Posts: 6
    Jeg har nettopp registert meg, selv om jeg har fulgt med paa vloggen ++ en stund naa. Jeg er opprinneglig fra Hedmark (selv om jeg har slektininger fra Aalesunds omraadet :) ) men studerer for tida i England hvilket er hvorfor jeg har litt problemer med aa skive de tre siste bokstavene i alfabetet av og til :P
    Lutefish said:
    Jeg har nettopp registert meg, selv om jeg har fulgt med paa vloggen ++ en stund naa. Jeg er opprinneglig fra Hedmark (selv om jeg har slektininger fra Aalesunds omraadet :) ) men studerer for tida i England hvilket er hvorfor jeg har litt problemer med aa skive de tre siste bokstavene i alfabetet av og til :P
    Kult! Eg møter veldig mange med slektningar frå Sunnmøre. Det får meg til å lure på kor store fråflyttingstala er. Eg er ganske missunneleg på studieplassen din. England må vere fantastisk. 

Denne tråden er ganske forlatt, men det finnes ei fjesbokgruppe, kalla "Norske Nerdfighters", der det er litt meir liv.
    Greetings, Orionar!
  • logastelluslogastellus Posts: 5
    Heihei :) Er det enda noen normenn her? Ser alle kommentarene er gamle, men tenkte å sjekke det ut alikevel.
    @Logastellus vi er her rundt omkring på forumet, selv om det ikke er så mye aktivitet på akkurat dette underforumet. :)
  • logastelluslogastellus Posts: 5
    Ahh forstår :) bare lurte siden eg såg siå va her :)
Sign In or Register to comment.