Få Johns bøker oversatt til norsk

NillieNillie Posts: 888 ✭✭✭
Det er en tydelig mangel på John Greens bøker i norske bokhandler og biblioteker. Grunnen er at ingen norske forlag har skaffet seg rettighetene til å utgi bøkene hans. 
Jeg kom over en oversettelse av en bok skrevet av David Levithan, en forfatter som de fleste nerdfightere vet at John har skrevet sammen med tidligere. Boka Hver dag (org. Every Day) er utgitt på Gyldendal. Derfor vil jeg foreslå at vi oppfordrer det samme forlaget til å få oversatt både bøkene til John Green, og gjerne også flere bøker av David Levithan.

Kontaktinfo funnet på gyldendal.no:
gnf@gyldendal.no
Forlagsdirektør Einar Ibenholt: einar.ibenholt@gyldendal.no
Hovedkonsulent barn og ungdom: Marianne Koch Knudsen: marianne.koch.knudsen@gyldendal.no
Postadresse:
Postboks 6860,
St. Olavs plass, 0130 OSLO

Jeg er ikke sikker på hvilken adresse som er mest relevant. Kanskje dere kan hjelpe meg med å finne ut det?

Ting jeg tror vi bør ha med i brevet/eposten (hjelp meg å fylle ut/redigere dette):
- Presenter deg selv. Hvem du er, hvor du bor, og hvor gammel du er.
- Har du lest noen av bøkene fra før? Hva synes du om den/dem?
- Hvorfor Gyldendal bør utgi og oversette disse bøkene
- John Green som prisbelønnet forfatter
- Om du sender epost, legg gjerne ved lenke til videoene hvor John leser høyt fra PT/TFiOS
- Nevn gjerne Will Grayson, Will Grayson, som JG og DL skrev sammen

Jeg tenker å tipse mine tidligere norsk- og engelsklærere (ungdomsskole og videregående skole) og høre om de vil hjelpe til.

Mvh,
Ragnhild

Comments

Sign In or Register to comment.