Swedish

yllssonyllsson Posts: 22
Hej allihop!
Tänkte jag skulle starta den svenska tråden eftersom den ännu inte var uppe såatte... Här är den! :)

Heja Nerdfighters!
GIAVA (Glöm Inte Att Vara Awesome)
Check out my vlog:
«1

Comments

• JaneDoeJaneDoe Posts: 8
    Nämen tjenare! 

Var ju riktigt snabbt för svenskarna att börja ta över måste jag säga :D
  • KlaraaKlaraa Posts: 18
    Hejhej!
    Är också förvånad över hur snabbt det kom upp svenska saker här :D
    Älskar för övrigt uttrycket GIAVA...har aldrig sett någon använda det förut!
  • yllssonyllsson Posts: 22
    Haha ja jag råkade sitta på youtube ikväll och fångade Hanks video nästan direkt när den kom upp. Så jag studsade in och erövrade lite grann.. :)

Väldigt konstig känsla egentligen att vara här innan den stora vågen kommer och stället blir fullproppat med nerdfighters.
    Check out my vlog:
    Eller hur? Det var liksom... så tomt. Eller är tomt rättare sagt! Kom också in tidigt :P

Vi är ganska tidiga ja! Snart så lär ju sidan vara full med folk om de låter alla komma in redan nu~
    Jo verkligen. Men jag läste nånstans att detta typ är en betaversion. Så jag antar att de bara släpper in ett visst antal människor medan de testar betan innan de kör igång the real deal så att säga. :)

Ibland har man timing.
    Check out my vlog:
    Jo, det lär visst vara någon slags beta. Dock märker man redan att antalet personer ökar riktigt mycket för tillfället! Vi får väl se vad som händer...
    Hoppas det kommer fler svenskar. :)

Så vilka är ni då? Var är ni ifrån?
    Check out my vlog:
    edited November 2012
    Kommer från Sundsvall men är boende i Uppsala nu för studier!

edit, Ojoj, sa aldrig vem jag var! Normal nördig tjej skulle jag säga, någorlunda galen kanske då jag just nu lyssnar på en kompis köra en egen version av sista My Little Pony avsnittet på sitt eget sätt där han är väl, galen.

Men jo, ser på det programmet tillsammans med saker såsom Doctor Who osv. medan jag surfar runt på internet! 
    by JaneDoe
    Ja, alltid kul att träffa fler awesome svenskar! 
    Själv bor jag i Norrbotten, eller rättare sagt i lilla Piteå. Annars vet jag inte... jag är väl en rätt så nördig tjej här uppe som gillar att läsa och skriva osv. 
    Du?
    Schysst. Jag kommer från Jönköping men bor för närvarande i Göteborg och pluggar på universitetet.
    Haha jag antar att vi alla är ganska nördiga här i nerdfigheria. Jag håller tex på och kollar igenom alla vlogbrothersvideos.. är mitt i 2011 just nu.

Häftigt att vi är såpass spridda i landet men ändå har blivit nerdfighters. Sjukt hur det kan sprida sig..
    Check out my vlog:
  • Kul jag bor också i uppsala :) kände att jag bara vill tilllägga det 

Har själv tänkt kolla igenom alla vlogbrothers videor någon gång... har aldrig haft tid dock. Så småningom ska det väl hända dock! 
    Och ja, det är häftigt hur det finns nerdfighters överallt, både på många ställen i sverige men sedan över hela världen också.
  • EliseElise Posts: 6
    Ny sida! Ska skriva något för en gångs skull istället för att bara snoka runt. Så hej på er! En till nördig svensk tjej här...
  • randirethrandireth Posts: 16
    Hej allihopa! vad överraskad jag blev när det första jag hittade här omkring var några svenskar, haha.  :)
    Yay fler svenskar! :D Välkomna!
    Check out my vlog:
    Kollade själv igenom alla videor förra sommaren om inte våren där under 2011. Minns hur allt jag gjorde var att kolla på videorna, underbart!

Tjenare på de nya personerna som joinar oss :D
    Hahaha asså de här smileysarna... X_X
    Check out my vlog:
    Det tar förvånadsvärt lång tid att kolla igenom alla videos... man får nästan räkna med ett par månader (om man inte kör ett riktigt maraton)..
    Check out my vlog:
    Woah, så många svenskar :D 
    Ja, man får väl bara bestämma sig för att bara börja se dem någon gång... förväntar mig att det kommer ta mycket tid..
    ju längre man väntar desto längre tid tar det. ;)
    Check out my vlog:
    Kör ni maraton liknande så blir ni klara ganska snabbt! Gjorde så själv och minns jag hade skola och arbete på samma gång, tog inte allt för lång tid om man la undan en timme eller två per dag!
    Eller hur, går in och det första man ser är en tråd med namnet "Swedish". Visst känns det som att det finns ganska många svenska nerdfighters ändå (på internet förstås. Irl känns det mer som att man är den enda i hela världen)? Vi verkar dyka upp i kommentarerna ganska ofta. Eller kanske är vi bara bra på att kommentera? :P
    Vet exakt vad du menar, Elise... får alltid konstiga blickar från mina vänner när jag säger att jag lärt mig något på Crash Course, till exempel... Men det verkar ju som om vi är några stycken ändå :P
    Det är nog en blandning av att vi är bra på att kommentera och att hela forumet är så nytt. Haha.

Åh, om de inte kollat in crash course så är det de som missat nåt. Jag har alltid varit kass på historia och crash course får det att bli så mycket roligare än vad det var på gymnasiet och i grundskolan. 
    Check out my vlog:
    Älskar Crash Course! Har faktiskt alltid tyckt om historia, men orkar inte läsa en massa historieböcker (har en massa fysikböcker jag måste läsa i stället!), så det är ju väldigt praktiskt för mig. Plus att jag försöker lära mig lite biologi... har inte pluggat det sen 8:an och är helt kass på det,haha...
    Haha, randireth, man kan ju låtsas att man bara är allmänt smart och vet allt i stället för att säga vart man lärt sig det! Och sedan lite diskret smyga in en rekommendation...
    Jag har nog haft en väldig tur och haft bra historielärare hela min skolgång så historia har faktiskt alltid varit roligt men det är bra med lite repetition och en del nya saker som de aldrig tog upp. Och lite John Green! De naturvetenskapliga ämnena är dock en annan femma. Nästan så att inte ens Hank kan få mig intresserad, men måste säga att han i alla fall lyckats bättre än någon lärare jag någonsin haft. Det är något med sättet de pratar, Engagemang, kanske det kallas.
    Visst läste jag något om att Crash Course Literature med John är påväg? Hur bra kommer inte det bli?!
    Crash Course kommer seriöst rädda mitt historiebetyg, John förklarar saker på ett så intressant sätt som lärarna aldrig riktigt lyckas med! Sedan att han tar upp lite extra saker som inte står i boken gör ju allt ännu bättre. 
    Att lära sig saker genom att se på youtube är rätt så awesome. 
  • AllionAllion Posts: 20
    Halloj! Ännu än svensk nerdfighter här. Allmänt nördig civilingenjörsstudent från Stockholm. Började kolla på alla avsnitt från början för ett tag sen men kom inte så långt, Doctor Who kom i vägen.
    GIAVA! (Asså, kudos till dig som kom på det xD)
  • LellahLellah Posts: 2
    Tja!
    Ville typ bara säga hej! Kommer från Falun men bor i Brighton, England just nu.

Trevligt att träffas. Den här nya sidan verkar så awesome! :D
    Hey, I'm Lellah. I would probably love to be your friend, so give me a shout and say hello. C:
Sign In or Register to comment.