Swedish

2»

Comments

• magicaemagicae Posts: 24 ✭✭
    edited November 2012
    Jag är då Amanda och bor i lilla Nyköping. Mina nörderier är saker som språk, böcker, virkning, korsord och en miljon TV-serier!

...och jag måste erkänna att jag gillar smileysarna.
    :bz
    by magicae
  • tnoelemaKtnoelemaK Posts: 2
    edited November 2012
    Tänkte bara titta in och säga hej. (: Tråden är redan på två sidor ser jag, kul!
    Är ingen väldig forumanvändare utan jag smyger vanligtvis runt i kulisserna, så vi får väl se hur det går med det här.
    by tnoelemaK
    “Extraordinary claims require extraordinary evidence.” 
    ― Carl Sagan
  • AllionAllion Posts: 20
    @magicae Kul med någon mer som virkar! Vad brukar du göra?
    edited November 2012
    @Allion: Jag lägger några bilder här under, så jag inte tar upp för mycket plats. :D
    imageimage
    image

by magicae
    @magicae woah, det där överkastet måste ha tagit evigheter! Söt drake ^-^
    Jag virkar mest amigurumis. Har lite exempel på min deviantart.  Sen i våras har jag haft ett projekt att virka alla Avengers, håller i skrivande stund på att ge hår åt Thor.
    @Allion: Fy vilka söta! Jo, överkastet tog mig nio månader! Så värt det dock ^_^
  • yllssonyllsson Posts: 22
    Wow, det där överkastet är helt sjukt coolt, magicae. Jag hade aldrig haft diciplin nog att göra det. Riktigt häftigt. :)

Och amigurumisarna är också grymma. Min syster gjorde en toad-amigurumi till mig härom året. (den som är på min väldigt pixliga profilbild) Det är coolt.
    Check out my vlog:
    Tack :3
    Jag skulle nog aldrig ha tålamod att slutföra ett så stort projekt, imponerad!

• Captain_MustardCaptain_Mustard Posts: 46 ✭✭
    edited November 2012
    Tänk er situationen: Man är borta över helgen, så finns det när man kommer tillbaka ett helt nytt nerdfighterforum, komplett med svensksektion! Lyckan!

Godafton, gott folk! :D
    by Captain_Mustard
    Inn á við held ég
    Viðarglætur birta bál
    Einn með mér sjálfum 
    Anda inn anda frá
  • Gud vad kul med ett nytt forum! jag är hur taggad som helst! =)
  • sool9917sool9917 Posts: 5
    Halluhallu. Apropå GIAVA har vi i Sthlm som varit på de senaste nerdfighter-träffarna på skämt börjat säga "glöm inte att vara häftigt", eftersom det är så Google Translate tycker att vi borde säga. ^^
    Och apropå ingenting, ni vet väl att vi har en grupp på facebook för alla svenskar? Just nu har vi 225 medlemmar och nu under hösten har vi verkligen kommit igång med att hålla aktiviteter!

Gå med om ni inte gjort det! https://www.facebook.com/groups/382782568135/
  • Nämen hej! Det här gick fort!
    Btw, kan någon förklara varför vi byter forum hela tiden? Från the Ning till yourpants till hit?
  • NonSparklyNonSparkly SwedenPosts: 11
    @OliverTuesday

Själv hänger jag rätt mycket på the Ning men det är en ganska smal del av hela mängden nördkrigare som ens vet att det existerar idag, dessutom är sidan ganska utdaterad och har tråkig layout.

YourPants är just nu uppe, men 95% av aktiviteten på den sidan är spambots som har väldigt roligt med varandra. Att försöka återuppliva den sidan är helt enkelt för mycket jobb i jämnförelse med att bara bygga en ny med modern layout och säker konstruktion, hoppas det svarar på din fråga! :D
  • Aha, då hänger jag med ^^ Tack!
    Har hängt en del på the Ning, men ja, det är ganska dött.
  • cumberbitchcumberbitch Posts: 21
    Ville bara kika in och säga hej! Gävlebo. :)
    YourPants är just nu uppe, men 95% av aktiviteten på den sidan är spambots som har väldigt roligt med varandra. Att försöka återuppliva den sidan är helt enkelt för mycket jobb i jämnförelse med att bara bygga en ny med modern layout och säker konstruktion, hoppas det svarar på din fråga! :D
    Jag gillar nya forumet än så länge, tyckte det blev väldigt rörigt mot slutet i gamla your pants med alla grupper och trådar som hade liknande namn och handla om samma saker. Synd att denna designen inte stödjer vän-funktion bara. Lite jobbigt att hålla koll på vad alla heter.
  • TavrinCallasTavrinCallas Posts: 185 ✭✭
    edited November 2012
    Hej allesammans! För er som inte känner till det så finns det också en Facebook-grupp för Svenska Nerdfighters, där vi utöver diverse trevliga diskussioner också arrangerar olika träffar runt om i vårat långa (?) land. Varmt välkomna! (Att behöva godkännas som medlem är tyvärr ingenting vi kan göra någonting åt, men vi har många moderatorer, så processen att komma med borde inte ta mer än en timme!)
    by TavrinCallas
    Drunk fish? Try breathing air.
  • fredrikasfredrikas Posts: 4
    Hej!

Jag kommer från Åland, men bor numera i Brighton (såg att @Lellah också bor här, vad kul! :b)

• IrionIrion Posts: 1
    Hej!

Kul med en svensk tråd! Jag bor i Boden, har nog alltid varit en nörd. Älskar Vlogbrothers, de är så inspirerande. :) 
  • OlleOlle Posts: 289 ✭✭✭
    Trodde jag hade postat här; det hade jag visst inte. Hej, jag finns.
    Stuff I make: webcomic (weekly); biology vlogs (every few months); tumblr posts (apparently)
  • Gara_the_engineerGara_the_engineer In a log house at the edge of the forestPosts: 621 ✭✭✭
    edited December 2013
    Hej!

Jag kallas Gara och bor utanför Uppsala. Är sjöingenjör och jobbar som andremaskinist på en färja mellan Sverige och Tyskland. Har en mer komplett presentation i Introductions-tråden...
    by Gara_the_engineer
    The meaning of life is to give life a meaning
  • ThomasAlexanderThomasAlexander Gävleborg, Sweden Posts: 22
    Kul med en svensktråd här! 

Jag heter Thomas och bor utanför Gävle med min fru och våra två katter.

Jag är lärarstuderande med en knapp månad kvar innan examen och på tisdag börjar jag mitt första arbete som faktisk lärare (eller snarare vikarie).

Jag ramlade in här nyligen efter att jag upptäckte att YourPants hade blivit överkört av spambots under min tämligen långa inaktivitet där.
Sign In or Register to comment.