Finnish

panupanu Posts: 8
Noniin, nyt kaikki suomenkieliset nerdfighterit käsi ylös. Tiedän, että teitä on olemassa.

Jos olet facebookissa, etkä vielä ole liittynyt ryhmään Finnish Nerdfighters, niin nyt on korkea aika :)

ÄUOM (Älä unohda olla mahtava. Vaihtoehtoisia suomennoksia otetaan avosylin vastaan.)

Comments

• sterlingsterling FinlandPosts: 172 ✭✭✭
    Wau. ÄUOM on harvinaisen vaikeen näkönen initialismi. xD MOM - muista olla mahtava? Eh? Eh? ;D

• ÄUOM kuulostaa todella vähän hankalalta mutta eipä mulla parempiakaan ehdotuksia ole :P I'll just stick to the English one.
  • salinedeesalinedee Posts: 28
    Woop, tervehdys kanssasuomalaisille! :D DFTBA-dilemmaan minulla ei valitettavasti ole mitään varteenotettavaa ehdotusta, mutta kiva löytää muitakin suomalaisia täältä :)
    ~Self-illumination is the brightest light of all~
  • HahahZombieHahahZombie FinlandPosts: 1,123 ✭✭✭
    Moi moi, olen myös Suomelta, mutta olen Suomenruotsalainen.... MOM näyttää parempaa kuin ÄUOM, mutta en luule että käyttäisin niitä, vaan DFTBA. :)  (sanokaa jos kirjoitin jotain väärin...)

Tumblr

”Run. Faster. Don't let anything distract you. FOOD.”

edited December 2012
    Moi moi, olen myös Suomelta, mutta olen Suomenruotsalainen.... MOM näyttää parempaa kuin ÄUOM, mutta en luule että käyttäisin niitä, vaan DFTBA. :)  (sanokaa jos kirjoitin jotain väärin...)
    En tiiä onko murretta tai jtn mutta parempaa sanan sijaan pitäs käyttää sanaa paremmalta tuossa kohtaan. :) Oho, nii, ja Suomesta, ei Suomelta. Ja mieki mieluummi kyl käytän tota DFTBA lyhennettä. Mitäpä sitä turhaan kääntämään. Ellei ihan välttämättä tarvi. 
    by sterling

• Hei vaan kaikille, kaksikielinen lapsonen täällä joten tulin tännekkin juttelemaan ( yllätyin että oli suomalaisillekin oma topic, yleensä meidät aina unohdetaan ) Mä käytän ite tota DFTBA lyhennettä kanssa, ihan vaan sen takia koska suomenkielelle on tosi vaikee kääntää mitään lyhennettä järkevästi :3
    "In 900 years of time and space, I've never met someone who wasn't important."
  • dftbastarkiddftbastarkid FinlandPosts: 24
    Jeeee moi. =D Onko moni jo lukenu TFiOS:in suomennoksen? En oo ite viä saanu aikaseks. Ihan mielenkiinnosta tosiaan sen luen, en tykkää lukee suomeks kirjoja nykyään. Mutta nyt voi äitiki lukee jonkun Johnin kirjan. =P
    edited March 2013
    Eeen. Oon yrittäny metästää sitä Akateemisest ja Suomalaisest mut ei oo täs kaupunnis tullu kyseistä kirjaa vielä vastaan. Viimeksi ku kävin nii oli TFiOS kyl englanniksi pokkarina mut ei sitä suomennosta. : / Kai se täytyy netistä onkia. Ostan sen äitiä varten ku se oli sillon joskus vähän harmissaan ku ei ymmärrä englantii tarpeeks hyvi et vois sen alkuperäsen lukee. En tiiä vaivaudunko ite lukemaan.
    by sterling

• salinedeesalinedee Posts: 28
    Itselle tarttui suomenkielinen TFiOS mukaan heti kun se kauppoihin ilmestyi, vaikka enkkuversio jo hyllystä löytyikin :D Mutta olihan se tuettava Johnin menestystä myös täällä suomenmaassa! Oli ihan kelpo käännös minusta! Muutamia pikkujuttuja sattui silmään, mutta kokonaisuudessaan minusta aika onnistunut käännös. Johnin tyyli on kuitenkin sen verran omaleimainen, että ei varmasti ollut mikään maailman helpoin käännettävä. Mutta joo, minun mielestäni toimi suomeksikin! :D
    ~Self-illumination is the brightest light of all~
  • koirankielikoirankieli Posts: 3
    Moi! Täällä on taas yksi suomalainen nerdfighter lisää. Ja kyllä, olen Facebook-ryhmässä myös.
    Tervehys! :)

• shalunashaluna Posts: 1
    Heips. Vantaalla asun ja mut löytää myös FB-ryhmässä. TFiOS suomeksi on vielä hankintalistalla, eli en ole vielä lukenut sitä.
  • SherlokicksSherlokicks Posts: 3
    Kukkuu!

Yksi suomalainen nerdfighter lisää. 

DFTBA tai MOM -mutta ehkäpä kuitenkin se englanninkielinen. -Jotenkin toimii paremmin. Löydyn twitteristä ja tumblrista Sherlokicksina. Olisi kiva kuulla lisää suomalaisista. Me ollaan jotenkin keskimääräistä harvinaisempia, tai siltä se ainakin tuntuu. :) 
    I don't feel any shame, I won't apologize. 
  • HenlesloopHenlesloop Posts: 34
    Tuntuu olevan pikkaisen hiljaista täällä suomalaisten topicissa, mutta minäkin anyways ilmottaudun ylpeäksi suomalaiseksi nerdfighteriksi. ;)
  • sodapoesysodapoesy Posts: 1
    Täällä kanssa yksi suomalainen nerdfighter, oon kyllä mm. tuolla Facebookissa ollut aktiivisena mutten tänne ole oikein aiemmin osannut löytää...

Vähän kyllä tuntuu joo että Suomessa nerdfighterit ei ole kauhean yleisiä, mikä on tosi sääli. TOSIN Helsingin Kinopalatsin naisten vessan yhteen koppiin oli joku raapustanut DFTBA mikä oli ihan mahtavaa bongata! :D:D Kaipa Suomi vaan on tässäkin suhteessa vähän muita maita hitaammin lämpeävä... :)
    "And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, 
    because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places." - Roald Dahl
    kyllä meitä suomalaisii nerdfightereita on yli 30 näkyny mm aikasimmilla Your Pants foorumeilla ennen hakkerointia. Että on meitä, mut ei välttis kovin aktiivista porukkaa... :P Facebookryhmässäki tykätään nöpöttää aikas hiljakseen suurimman osan ajasta. Mut joo, voi tuudittautuu siihen että on meitä siellä jossain...piilosilla. xD

Täs threadis en kauheena käy ku mulle riittää noi enkunkieliset keskustelut (ja fb ryhmä). Tulee vähä sellanen että no mitäpä minä täällä.

• lightlykilledlightlykilled FinlandPosts: 14
    Hei vaan kaikki! 

Minut veti tänne foorumille tuo Hankin kurpitsakisa, tosin oon tänne liittymistä harkinnu aiemminki. Uutena henkilönä jo tovin jos toisenki pyörineelle foorumille liittyminen tuntuu vaan vähä vaikeelta aina. 
    Ois hirmukiva pitkästä aikaa harrastaa keskustelufoorumileikkiä, mutta mitä nyt oon parina päivänä täällä pyöriny niin tosi hiljaselta näyttää. :( Sääli.

P.s. Liityin tuonne FB-ryhmään sen jälkeen ku bongasin sen tästä threadistä. :P
    CATS ARE NICE.

last.fm ♥ goodreads ♥ tumblr
    Tervetuloa tännekki kolkkaa! xD Todennäkösesti oon se joka lisäs sut tonne FB ryhmään. Ainaki muistelisin et vasta tuli lisäyspyyntö. Osallistuitko kurpitsakisaan ite? En oo kauheena sitä kisaa seuraillu. Mitä nyt näin kuvia Tumblrissa.

• lightlykilledlightlykilled FinlandPosts: 14
    Hahaa, no kiitos lisäyksestä! :D 

Juu, osallistuin kurpitsakisaan, vaikka tekele oli mitä oli… Lähin nimittäin hommaan aika komiasti henkseleitä paukutellen. ("Minä oon käyny taidekouluja, kyllä minä ossaan!") Mutta eipä se nii helppoa sitte ollukkaan. No, opettavainen ja hauska kokemus sentään. :)
    CATS ARE NICE.

last.fm ♥ goodreads ♥ tumblr
    Hahaha! No hei hemmetin hyvä ekaks kerraks! Vaikka oonki kohtalainen piirtäjä/maalaaja nii tiiän tasan tarkkaan et oisin tossa hommassa tumpelo. Onneks en oo nähny kaupassa ikinä kunnon kurpitsoja nii ei tuu se houkutuskaa. Varmaan tapattaisin itteni vahingossa sillä veittellä xD

• badwolfgirlbadwolfgirl SloveniaPosts: 3
    Hello there, Finnish nerdfighteria. :)

Planning any gatherings in february/march? If you are, would you mind me joining in? I'm a Slovenian nerdfighterish person about to spend a month in Helsinki as an exchange student.

Also, can you recommend any good coffee shops/book stores/places in general in Helsinki? I'm aggressively googling for things to do, and I've already decided on visiting Kiasma, ice skating etc. but any suggestions would be much appreciated.

Kiitos!

I recommend visiting Ateneum and the National Museum of Finland. They're pretty close to Kiasma. Otherwise I just recommend walking around down town Helsinki. There are some lovely parks, architecture and such to check out. If you're looking for a book store, there's Akateeminen kirjakauppa and Suomalainen kirjakauppa - two fairly large book store chains. You can find their locations by using google map. If you're interested in RPGs, table top gaming, manga and such, then maybe check out Fantasiapelit.

Sign In or Register to comment.