Dutch/Nederlands intro-thingy

evanna11evanna11 Posts: 82

Hoi :).

Weet niet of er al veel Nederlandse of Belgische mensen op dit forum zitten.. maar ik dacht dat ik maar eens iets zou posten hier.

Voor Nederlandse en Belgische nerdfighters is het handig om de volgende links te hebben om met andere mensen te praten en om op de hoogte te blijven van gatherings en ze te plannen, etc: facebook group, newsletter, tumblr, en de chat.

Groetjes, 

Carolien

image
baby, it's cold outside 
..hello there :)
«1

Comments

• wkossenwkossen Posts: 1
    Ah, nederlander nummer twee hier.
  • wessellswessells Posts: 69
    Nederlander nummer 3? Ik gok dat er al veel meer zijn dan alleen wij.
  • evanna11evanna11 Posts: 82
    @wessells hm, zal eens over dit forum posten op de facebook groep, die heeft 399 leden :P.
    image
    baby, it's cold outside 
  • NelsonNelson AmsterdamPosts: 140 ✭✭
    edited November 2012
    Hallo! Ik hoop dat het hier wat drukker wordt met Nederlanders, en misschien dat we dan ook gewoon gatherings hierlangs kunnen organiseren ipv dat het uitsluitend op facebook gebeurt.
    by Nelson
    [ YouTube ] [ tumblr ]
  • HildefyHildefy Posts: 10
    Het voelt vreemd om Nederlands te praten met de Nederlandse nerdfighters >.< Where did that go wrong? *ik bedoel, waar is dat verkeerd gegaan?*. Misschien moet ik me er maar eens overheen zetten en toch maar Nederlands leren praten op het internet...
  • evanna11evanna11 Posts: 82
    Uhuh, het voelt best wel vreemd. Vind het wel leuk om een plek te hebben om gewoon Nederlands te praten, though. (of een combinatie van Nederlands en Engels.. oh well :P.) 
    image
    baby, it's cold outside 
  • wessellswessells Posts: 69
    @Nelson Ik had ergens gezien dat iemand een aparte site wilde maken zodat ALLE gatherings makkelijker georganiseerd konden worden.
  • NiphaiNiphai Posts: 5
    Hallo Dutchies/Belgians! Het is idd vreemd om Nederlands te praten.. But we'll get used to it, I guess.. Oh wacht, nu doe ik het weer #oeps
  • StevenSteven Posts: 3
    Vreemd ja... Nederlands praten op het internet.. Engels is zo universeel geworden, iedereen spreekt Engels overal op het internet is het in het Engels. We zullen het gewoon moeten worden ;D
  • Raytiger3Raytiger3 Posts: 191
    Hoi! Simon hier :3
    Ik wilde me gewoon even melden ^_^
    Maar dat terzijde, hoe lang zijn jullie al een nerdfighter? Ik ben al 2 jaar eentje,maar de hele tijd alleen maar YouTube, nu eindelijk ook eens nerdfigheria!
    I'm a young gifted Chinese Dutch-speaking Dwarf nerdfighter!
    ( ._.) I'm new.
  • HugroldHugrold Posts: 3
    Hoi,

Ik ben Niels uit Antwerpen... :D ik wist niet dat er veel Belgische en Nederlandse nerdfighters waren, tot ik er eentje tegen kwam op FACTS (nogal lastig te missen zo'n Keep calm and DFTBA-tshirt). Tof om te weten dat we 'aanwezig' zijn... ik voelde me vaak alleen en de video van Hank van vandaag heeft me naar hier doorverwezen.

Fijn iedereen te ontmoeten en hopelijk kunnen we samen awesome dingen doen.

DFTBA! (en brohoof voor de fellow bronies)
  • RemusRemus Posts: 105 ✭✭
    Ik heb het youtube kanaal pas een ruim maandje geleden gevonden. En ben hier terecht gekomen omdat ik het interresant vond. We moeten gaan zien wat er uit dit forum kan groeien maar Internet crowd sourcing is iets waar ik langzaam erg veel vertrouwen in heb.

zie jullie "around". heh, ik weet vaak niet eens hoe ik dingen goed in het nederlands moet zeggen. Het internet heeft me verpest.

there is no excuse for ignorance, unless you're busy learning something else.
  • RubenRuben Posts: 251 ✭✭
    Join the club. In schrift kan ik amper nog fatsoenlijk schakelen tussen Nederlands en Engels. =P

Mja, ik ben ook een Nederlandse Nerdfighter dus. Nog wel een beetje closeted; tis lastig uitleggen, zeker in het Nederlands... =/
  • HildefyHildefy Posts: 10
    Als je je als Nederlandse/Belgische nerdfighter alleen voelt in het nerdfighter zijn, moet je je beseffen dat er ruim 400 in ons kleine oppervlak zijn, waarschijnlijk nog veel meer die niet in de facebookgroep zitten. Er zijn zeer regelmatig gatherings, en als je zelf iets organiseert kun je vaak ook op minstens 3 mensen rekenen die dichtbij genoeg wonen en kunnen. Ik weet dat niet iedereen er altijd behoefte aan heeft anderen te ontmoeten, maar mocht het zo zijn: maak een post in het gatherings/events forum of ga naar de facebookgroep :)
  • YumeDeliYumeDeli Posts: 2
    Hey, Belgische nerdfighter hier. Ken het hier nog maar een paar maanden maar dit lijkt een fantastische community te zijn.

Nice to meet you.
  • YavianiceYavianice Posts: 24
    Hi,

I know some of you already, but for those of you who don't: Greetings.

I don't currently live in the Netherlands, I live in Germany. But I lived in the Netherlands for quite a long time and I go back too quite regularly. I can speak dutch (I am even a dutch language teacher) but I always talk in English, even in the Netherlands.

I hope to meet more of you during one of the nerdfighter meetings. I don't know any other nerdfighters personally.
    Skype name: Yavianice

Of course I want to talk, what are you waiting for? I won't bite (usually) :)
  • AsakuraHaoAsakuraHao Posts: 47
    edited January 2013
    Helluuuw,
    Ik ben Hao (echte naam Alain maar noem mij Hao) een vrij (<- understatement) actieve Nerdfighter in de D&B community.
    Wat kan ik allemaal zeggen, ik woon in België, studeer fysica en vind het fantastisch.
    Kom in de chat (engelstalig, zoals het hoort op het internet :p) https://chat.dftba.net/?channels=yourpants-nl en check voor uzelf wie ik ben ;)
    by AsakuraHao
    That's the thing about pain, it demands to be felt - John Green
    image
    500MoA; Tumblr; D&B Nf Tumblr; D&B Nf FbGroup
  • SwantsSwants Posts: 2
    goh, al een tijdje niet meer een reactie hier :P

ik ben ook van de partij weer :)
  • DeidreDeidre Posts: 2
    Heej iedereen!
    Ik ben Deidre en ik studeer Internationale Business Studies.
    Ik ken zelf geen andere nerdfighters irl.
    hoiie
  • JaberwokkieJaberwokkie Posts: 10
    Hey,
    Ik ben Faika (I know speciale naam, zeg maar gewoon jaberwokkie) en ik ben nog redelijk nieuw.
    Ik heb de vlogbrothers video's een paar maanden geleden ontdekt en ben ze nu van het begin aan het bekijken.
    (momenteel zit ik ergens in 2009, nog lang te gaan). Ik ken geen andere nerdfighters irl maar ik kijk er naar uit om jullie hier te leren kennen.
    Nothing in the world has ever been accomplished without passion
  • NelsonNelson AmsterdamPosts: 140 ✭✭
    Hallo @Deidre en @Jaberwokkie welkom!
    [ YouTube ] [ tumblr ]
  • ShizukaheiwaShizukaheiwa Posts: 1
    Hey, ik heb net een account aangemaakt in een poging naast YouTube hier ook eens actief te zijn :)
  • PiarouNeelixPiarouNeelix Posts: 10
    Erm, hallo daar allen. Ja, ik ben dus een Nederlander. Het leek me wel een tof plan als ik me hier dus even meldde. Bij deze. Momenteel ben ik aan het wachten op een Ning-master om mijn aanvraag aldaar goed te keuren, en ondertussen ben ik dan maar de SciShow aan het kijken.

Cheers allen,
    Piarou (of Neelix, of Elmo, of Sandtrail, of ...)
    In friendship I trust!
  • fejfej Posts: 26
    ohai there :p mag hier alleen an gesproken. Of makkek oek int vlaams klappen?
  • TessablobvisTessablobvis HollandPosts: 5
    Hoi! Hier nog een Nederlander, vandaag lid geworden van dit forum (;
    'Ello.
  • AsakuraHaoAsakuraHao Posts: 47
    Hallo @Tessablobvis, welkom :D voor iedereen vergeet niet onze fbgroup te bekijken, daar is de grootste activiteit in onze community :D
    That's the thing about pain, it demands to be felt - John Green
    image
    500MoA; Tumblr; D&B Nf Tumblr; D&B Nf FbGroup
  • JorickJorick Posts: 56 ✭✭
    edited May 2013
    Hoi iedereen! :) Zit hier nu al een paar dagen, maar zal toch eens hallo komen zeggen hier.
    Ik ben Jorick, 19 jaar, en trotse Gentenaar. Ik was wel al een tijdje actief op de Ning en af en toe op de Fbgroep, maar door de examens heb ik echt nood aan meer Nerdfighter-afleiding, so here i am.

Whovian, Teafighter, Hitchhiker en existentialistische nihilist + ik lees meer boeken dan goed voor me is.

Mijn (gloednieuwe) tumblr staat in mn sig, als je vragen hebt of gewoon wil praten, PM me, mail me of stuur een postduif. 

Cheers :) 
    by Jorick
  • HedvigHedvig Posts: 80 ✭✭
    Hello. Sorry for disturbing the Dutchness!! I will write in Dutch when I feel more comfortable in it ^^.

I'm a Swedish linguist and I'm moving to Nijmegen real soon. Anyone from Nijmegen or Utrecht here?

• RubenRuben Posts: 251 ✭✭
    How soon is soon? Would be awesome if you could experience the Nijmeegse Vierdaagse. Or you could do so next year; no idea how long you're staying here.

I don't live in Nijmegen, but I do live in that half of the country. One of my favorite cities!
  • IndefiniteBenIndefiniteBen Posts: 1
    @Hedvig I live in Arnhem, which is right next to Nijmegen, until I go back to the UK in 2 weeks!
    I am basically on holiday until then, yay!

Also sorry for not writing in Dutch, but ik spreek niet goed Nederlands as they say...
Sign In or Register to comment.